دستگاه قضایی عربستان در موضوع قتل خاشقجی مستقل عمل نمی‌کند  
کد خبر: 3846787
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
گزارشگر ویژه سازمان ملل:

دستگاه قضایی عربستان در موضوع قتل خاشقجی مستقل عمل نمی‌کند  

گروه بین‌الملل ــ «اگنس کالامار»، گزارشگر ویژه سازمان ملل، درباره قتل جمال خاشقجی، گفت: ولیعهد عربستان سعودی در سخنان اخیر خود سعی داشت خود را از موضوع این قتل کنار بکشد. از طرفی نیز دستگاه قضایی عربستان در بررسی این پرونده نمی‌تواند به طور مستقل عمل کند.  

دستگاه قضایی عربستان در موضوع قتل خاشقجی مستقل عمل نمی‌کند به گزارش ایکنا؛ به نقل از «الجزیره نت»، اگنس کالامار در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه الجزیره، درباره اقدامات انجام شده در خصوص بررسی قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی طی یک سال اخیر، اظهار کرد: محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی، در گفت‌وگوی اخیر خود با شبکه «سی‌بی‌اس» آمریکا گفت که مسئول این واقعه دولت عربستان است، اما اعتراف نکرد که خود مستقیماً مسئولیت قتل خاشقجی را بر عهده می‌گیرد. زیرا که ممکن است در این قتل دست داشته باشد.

وی افزود: بن سلمان علاوه بر این‌ که خود را مستقیماً مسئول قتل خاشقجی نمی‌داند، حتی افرادی که پشت پرده این ماجرا هستند را نیز مشخص نکرده است. بلکه به طور ضمنی اشاره کرده که دولت عربستان مسئول این جنایت است.

کالامار تأکید کرد: ما باید همه جوانب را درباره دست داشتن ولیعهد عربستان در این جنایت و اینکه آیا او شرایط را برای انجام این قتل فراهم کرده است یا خیر، بررسی کنیم.

وی یادآور شد: به سیستم قضایی عربستان برای تحقق عدالت درباره قتل خاشقجی به هیچ وجه نمی‌توان اعتماد کرد، چرا که استقلال ندارد و مقامات حاکم این کشور در این سیستم مداخله می‌کنند. همچنین در این زمینه محاکمه عادلانه‌ای برگزار نخواهد شد.
 
گزارشگر ویژه سازمان ملل در پایان گفت: قوانین بین‌المللی این جنایت را یک مسئله داخلی و تنها مربوط به عربستان نمی‌دانند بلکه به آمریکا و ترکیه نیز در این زمینه اجازه مداخله داده‌اند.

انتهای پیام
captcha